Rustdag in Korçë, Albanië 18-10-2016

18 oktober 2016 - Korçë, Albanië

Aangekomen in het Grand hotel. Even op het bed gaan liggen, en een douche nemen, zalig! Alles uitpakken, en onze was laten doen. Korce is een oude stad. We besloten om het te verkennen en iets te gaan drinken en te eten. Ook hier zien we twee groepen mensen, de minderbegoede en de begoede. Dat is in Albanië ook wel opvallend. Het eten was weer lekker, vlees met salade en wijn. Nog iets gaan drinken naar een bar en dan naar het hotel. Mensen staan in groepen te praten en de terrasjes zijn vol. We besloten om te gaan slapen, maar dat ging moeilijk, ik kon de slaap niet vatten, en Johan geraakten ook moeilijk in slaap. Hij was aan het lezen en ik op mijne smartphone. S’morgens ontbijt, een buffet er was niet veel volk in het hotel. Vandaag geen verdere tocht, we blijven in Korce om het te bezoeken en Johan vertrekt ook van hier terug naar huis morgen. Met de bus naar Tirana en daar het vliegtuig op 21 oktober. Ik ga morgen verder richting Macedonië, terug alleen op stap. Johan was een toffe kerel, een man met ervaring in allerlei wandelingen en trektochten over heel de wereld. Vooral expedities in koudere landen interesseren hem het meest. Maar het is een verscheidenheid van de tochten die hij al heeft gedaan. Ik ben zeer blij dat hij erbij was in Albanië, en bedank hem daarvoor ook, het was zeer aangenaam en we hebben heel veel gepraat en gelachen. Maar vandaag bezoeken we samen nog deze stad. Een tweetal museums die een beeld gaven van de prehistorie tot iets na Christus met allerlei gevonden voorwerpen van Albanië en omgeving. Daarna nog een museum van antieke voorwerpen van het midden oosten geschonken door een roemeense fotograaf. Daarna gingen we naar een museum met voorwerpen uit de middeleeuwen. Daar vroegen we de prijs voor de inkom en de man antwoorde en reageerde zeer onbeschoft. Wij terug naar buiten, we wilden het niet meer zien. Dit was een van de weinige keren dat een iemand uit Albanie zo negatief reageerde. Dit was dan een uitzondering, onze ervaring was meestal positief met ook vele goedlachtse albanesen. Voor de middag een pizza gaan eten met een plaatselijk biertje. Nog wat winkelen en info verzamelen voor Johan zijn bus naar Tirana. Even terug naar het hotel om onze was op te halen, en een kleine siësta. Grtjs leo en Johan

18-10-2016-01

18-10-2016-09

1. Guido vercauteren:
    18 oktober 2016
    Beste Johan,

Bedankt dat je een hele periode hebt meegewandeld met onze Leo.

Met je goedlachs en je dagelijkse inzet, hebt je hem zeker een boots gegeven voor zijn verdere tocht. Verstodde!
  2. Erna Michiels:
    18 oktober 2016
    Toch leuk dat er een tijdje iemand met je meegewandeld en nu terug alleen ,zal even wennen zijn maar dat zal snel over gaan
    Goeie terugvlucht Johan.
    En Leo op naar de laatste ....KM