Van Reims naar Val de Vesle. Frankrijk

9 juni 2016 - Reims, Frankrijk

Route zie deze LINK

09-06-2016-11

Amai dat was me het nachtje wel! Ik sliep in een kartonnen kamer, alles was hoorbaar. Maar ik had mijn oor stopjes.

S'nachts werd ik wakker, en werkelijk ik droomde van de oorlog zelfs in frans waar ik weinig van verstond. De laatste tijd te veel van oorlogsinfo zeker!

Om 7.30 wakker, ontbijten en vertrekken voor 19km.

De eerste 8 km was vrij saai, ook een grijze lucht.Ik dacht terug aan dat brood. Zou die dame kinderen hebben? Bedenken dat er veel kinderen zijn die in armoede opgroeien, het leunt ook aan bij een van mijn goede doelen,“Kindergeluk” die als overkoepelende organisatie o.a., kinderen in armoede steunt. Ja het beste zou zijn dat de maatschappij structurele oplossingen zou bieden, om deze armoede te stoppen. Nu hangt het dikwijls af van de vrijgevigheid van de mensen. De zon kwam erdoor, verder stappen maar. Onderweg een frans militaire kerkhof, met meer als 10000 graven, zoals steeds goed onderhouden.

Nog een 4 km volgens gps een epicerie op 2 km van de camping. Daar aangekomen is het gesloten tot 16.30. Dan maar verder richting camping, heb steeds reserve eten bij, morgen terug aanvullen. En dat brood van gisteren dat kan mij letterlijk en figuurlijk, gestolen worden, awel heu… verstodde!

Aankomst op. Camping Le routoir, na 23.3km (384.3 km stand) grtjs leo

09-06-2016-10

Municipal-Val-de-Vesle

1. Dirk & Lucy Janssens:
    9 juni 2016
    Het brood houd u bezig Leo, maar ik denk dat ge toch onvrijwillig een goede daad hebt verricht want enkel iemand die wanhopig is steelt zomaar een brood. Op een filosofische tocht kom je bijzondere mensen tegen. Groetjes, Dirk en Lucy
  2. Boni Van Looveren:
    10 juni 2016
    Leo Vercauteren - 4000 km. - Georges Creus - drie goede doelen.
    Leo Vercauteren (was te zien op WTV op maandag 23 mei) uit Stabroek stapt 4000 kilometer langs de frontlijn van de Eerste Wereldoorlog. Hij is vertrokken vanuit Nieuwpoort op maandag 23 mei en hoopt na 170 wandeldagen aan te komen in Gallipoli (Turkije). Twee dagen was hij bij ons te gast in Franciscushuyze. We mochten delen in zijn begeestering. Hij stapt voor drie goede doelen: kindergeluk, UNICEF en liga voor mensenrechten. Vanuit Franciscushuyze mocht Georges Creus hem vergezellen bij het neerleggen van bloemen onder de Menenpoort. Volg zijn reisverhaal: http://vercauterenleo.reislogger.nl en steun zijn goede doelen.
  3. Erna Michiels:
    10 juni 2016
    Prachtig de verhalen ,we blijven volgen zene
  4. Willy:
    10 juni 2016
    Het besef dat iemand een brood steelt is beslist om haar honger en dat van haar huisgenoten te stillen.
    Honger, dorst en oorlog, en dan nog 4000 km afleggen, chapeau !
    Een grote meneer !
    (maar dat wisten we al )