Van Drvenik, Kroatië naar Plinjanska 63 20340 Ploce, Kroatië

11 september 2016 - Ploče, Kroatië

Vandaag zondag, en heb een planning van een 23 km. Gisteren was een rustdag, wat rondgeluierd in het dorpje Drvenic. Het was een klein dorpje, toch wel druk. De inwoners leven hier enkel van het toerisme en een beetje visvangst. Toch ook een aantal ferry’s die hier aanleggen. S'avonds nog een visje, zeebaars op mijn bord. S, morgens vroeg uit de veren...goed uitgeslapen, en goed vertrokken. Ik overschrijd vandaag de 2500 km, wie had dat kunnen denken. Nog een dag of vier in Kroatië en we wandelen Montenegro binnen. Hoe dan ook Kroatië is een mooi land. Het verschil is, in Italië en Slovenië zat ik in de bergen, hier volgde ik de kustlijn. Maar Kroatië heeft ook zijn gebergten, met zijn wandelpaden. Op stap dus, de spieren hebben kunnen rusten. Gaf mij een goed gevoel. Ja die rugzak, bleef wel een 17 kilo wegen, dan voel je dan wel. Een redelijk lang stuk via een weg naast het keienstrand. Met regelmatig eet en drank voorzieningen. Nu is het nog wat vroeg. Straks om een uur of 8 gaan deze stilaan open. De baaien blijven schitterend, hun horizon, bootjes en de kleuren van de lucht en de zee. Terug de baan op, het is niet druk. Zondag zeker het is reeds 9 uur, ik ben in de helft. Nog een 13 km naar mijn doel, een camping. De baan ging richting binnenland, een afslag naar een pad…niet te vinden, alleen een stukje weg die ik kon gebruiken. Volgen maar en weer op de baan voor een aantal km. Dichter bij de camping een kleine weg door een aantal dorpjes, die meer in het binnenland gelegen zijn en aan meren gelegen, met een heel mooie natuuromgeving. Een plaatje de camping, een weg uit mijn richting ging er naartoe. Nee dat doe ik niet. Dan loop ik maar verder en zie ik onderweg wel. Ploce, een klein havenstadje daar zal ik wel iets vinden. Een haven en industrie, met appartementsblokken…kon mij niet bekoren. Verder dan maar, een dorpje door een tunnel via een aparte weg, niets te vinden. Trappen op terug naar de baan, en daar zag ik restaurant Monaco, die ook kamers verhuurde. Ik erbinnen, een vriendelijk meisje vertelde mij dat er nog een vrij was. Ok ik neem deze dan. Ingeschreven. Ik gaf haar info over mijn tocht. Dai is wel een grote onderneming, ik weet niet wat ik moet zeggen…proficiat. Na het stappen vandaag, is het nemen van een douche altijd zalig en ontspannend. Daarna water drinken, en zeker ook een siësta. Vandaag 28,7 km (2508,9 km)grts Leo

11-09-2016-01

11-09-2016-13

11-09-2016-14

1. Erna Michiels:
    12 september 2016
    Goh al 2500 km ,dat gaat snel zeg.
    En al weer prachtige uitzichten.
    Genieten maar weer