Van Saulcy sur Meurthe,Frankrijk naar camping te Pairis Abbey, Frankrijk

25 juni 2016 - Orbey, Frankrijk

Amai dat was gisteren feesten, de nodige lekkere witte wijn en bubbels. Lekker gegeten, kip op een speciale wijze klaargemaakt door Stefanie een super kokkin. Een uitstekend gelegen B&B, met verschillende terrasjes en een bar met een fantastische zicht op de vallei. Schitterend gedaan van hen, ze mogen er fier op zijn Chez Steph Le Tholy http://www.chezstephletholy.fr/
S ‘morgens om 7.15 werd ik wakker in een heerlijk bed, in één ruk doorgeslapen. Had veel goesting om te blijven liggen...eruit. Spek met eieren, een ontbijt met alles erop eraan. Stefanie gaf me een picknick mee, Stefanie hartelijk bedank. Patrick en Tom reden mij terug op de plaats van het militair kerkhof daar waar ik gisteren ben gestopt. Ik bedankte Patrick voor zijn gastvrijheid, en Tom wuifde mij uit.
Vertrek dus om 10.15, meteen wist ik dat ik in Vogezen zit, pittig naar boven en naar beneden, tot op bijna 1100meter hoogte. Onderweg was ik met mijn gedachten bij Patrick en Stefanie, wat hun zo bezielde om een B&B te runnen in het buitenland! Maar wat ik daar heb gezien en meegemaakt, kan ik echt beamen dat dit de juiste personen zijn om dit te doen en ook van de geweldige mooie streek daar! Echt een aanrader om daar eens te verblijven!  In de verte zag ik donkere wolken, de wind bliesde ze mijn richting uit. Ik het bos in, vond een klein open plekje, en installeerde mijn tent. Juist op tijd, hevige regen kletterde tegen mijn tent, maar ik bleef droog haha. Na een uurtje alles terug ingepakt en verder. Nu en dan een druppel maar veel was het niet. Camping niet te vinden, is weggespoeld denk ik. Volgens gps is er 15 km verder een camping......ik besliste om daar te geraken, het was wel de richting die ik de dag erop moest nemen, om naar Munster te gaan. Dat waren dus meer km dan ik dacht, het was bijna 19 uur dat ik aankwam aan de camping te Pairis Abbey. Patrick en Stefanie hebben mijn “batterij” goed opgeladen. Misschien komen ze mij terug halen, “dromen mag toch hé.” Vandaag 32 km( 753,2 km )grts Leo

25-06-2016-10

25-06-2016-18

25-06-2016-19

1. Lydia Thys:
    28 juni 2016
    Het is héél goed dat je eens goed geslapen en gegeten hebt,goeie vrienden hebben is toch wel heel bijzonder en nu plessant weer met volle moed verder!!!