Rustdag 14-08-2016 te Pliskovica Youth Hostel, Slovenië

14 augustus 2016 - Pliskovica, Slovenië

Vandaag een rustdag, ik denk dat dit een goede beslissing is. Even terug op adem komen en batterij opladen. Na het inschrijven, gisteren al het materiaal nog eens gecontroleerd, en een klein wasje gedaan. Logeer hier in het midden van de wijnstreek, Teran genaamd. Ik ging naar een wijnhuis…niemand aanwezig dan maar naar een ander …ook niemand. Ik wilde wat wijn plaatselijk proeven. En dan. Ja natuurlijk er is een feest waar men zijn producten promoot. Ook een Nederlander maakte mij er s'morgens attent op. Ik vroeg aan de receptie naar een winkel maar die was gesloten. Gelukkig heb ik altijd voor twee dagen eten bij. In het hostel was er alleen ontbijt. Vanavond spaghetti boulonaise dus, en morgen spaghetti met bouletten, en ondertussen kaas, vis en brood en twee graankoeken. Ik kocht mij een flesje wijn in het hostel. Deze was lekker. Ja deze streek van Slovenië is zeker de moeite. S'avonds spaghetti, en een glaasje wijn. Op het hostel kon men ook kamperen, een praatje met een frans koppel die in het noorden van Frankrijk woonden, waar ik ook gepasseerd ben. Hij werkte in de champagne en zij voorlopig werkloos. Ze noteerde de gegevens, morgen zouden ze verder trekken naar de Sloveense kust die maar 15 km breed is. Redelijk vroeg gaan slapen. Als een blok was ik weg. S'morgens wakker om 8 uur, zeer goed geslapen en klaar voor het ontbijt. Goed ontbijt, er was dus ook een Nederlander, hij wad samen met een Belgische vrouw en twee kinderen. Dat is het moment om de eigen taal te spreken natuurlijk. Vriendelijk koppel, die ook een stukje Albanië. Monte Negro, en Kroatië zijn geweest, en een paar dagen halthouden, om dan door te reizen. Ook zij noteerde de gegevens. Na het ontbijt terug op bed gaan liggen…en viel in slaap tot 11 uur...precies een marmot. Haha. Dan mij beziggehouden met de verdere planning van mijn tocht. Morgen naar Storje een dorpje met een gasthuis met camping. Het is 13 km van een gebied met veel druipgrotten, zelfs door UNESCO erkend. Het Karst gebied genoemd. Dan nog naar twee Sloveense dorpen Skoflje en Osp. Dan naar Kroatië naar Buzet. Na deze planning nog iets gegeten. En dan siësta ...ik viel terug 2 uur in slaap. Nu zal ik wel uitgeslapen zijn zeker. Morgen trekken we verder. Van het feestdorpje is het er niets van gekomen, mijn rust ging voor. En morgen vertrekken we terug. Vandaag zero, zero km Grtjs leo

14-08-2016-01

14-08-2016-02

14-08-2016-03

14-08-2016-04

1. Patrick Devlieghere:
    14 augustus 2016
    Van die rustdag gaat ge de volgende dagen geniet hebben!!
  2. Franky:
    15 augustus 2016
    Goed en verstandig dat je regelmatig rustdag inlast Leo, want dit moet je toch niet onderschatten, zowel fysiek als mentaal ! Knap man wat je presteert , super ! Mooie foto s zo trekken we ook een stukje mee ! Chapeau !!!
  3. Lydia Thys:
    15 augustus 2016
    Dat dagje rust zal je wel goed gedaan hebben en zeker en vast verdiend,nog veel succes met je verdere tocht ,maar toch maar voorzichtig zijn !