Van Rovanjska, Kroatië naar Zadar, Kroatië

30 augustus 2016 - Zadar, Kroatië

Nadat ik volledig geïnstalleerd was, ben ik een kleinigheid gaan eten. Daarna een plons in de zee, de warmte was enorm en de zee koelde mij onmiddellijk af. Precies een zeehond, die zo dolblij is haha. Onder de douche het zout en het zweet afspoelen. Mijn smartphone werd nogmaals opgeladen door de dame van de camping. Nu mijn eigen potje klaarmaken. Op mijn vuurtje met gamel en een pannetje. Eerst champignonsoep met het brood dat ik gekregen heb. En daarna spaghetti, water koken in de gamel, en hop pasta erin. De saus is, goulash en de gekregen hamburgers erbij en ook de tomaten ...nadat de pasta klaar was, alles in de pan. Amai dat was wel een hele grote portie, ik was al terug aan het zweten. Afwas gedaan en smartphone opgehaald, de dame vriendelijk bedankt, en gaan…haha terrassen, en alles eens laten bezinken van wat ik al heb gedaan tot hiertoe. Verstodde! Morgen steek ik een landtong over, naar Zadar. Normaal niet, maar ik moet min of meer naar een grote stad om o.a. een stekker te kopen voor mijn smartphone. Op naar de tent, het was daar wel heel stil, het was nog maar 22:30 uur. Redelijk goed geslapen, voor het matje moet ik een oplossing zoeken. Veel te hard, de morgen was er wel heel vlug. Eruit en afbreken.

En we zijn er weer mee weg, ik vermoed een vermoeiende dag. Een landtong over, is ook direct stijgen, en wandelpaden, niet direct. De bergen achterlatend die voor de schaduw zorgde, wandelde ik verder. In mijn gedachte heeft Kroatië toch wat te bieden, hier langs de rotsachtige kust, ook in het binnenland zijn beroemde watervallen. Verder dan maar, deze weg kan mij niet verleiden. Beton en beton…en auto's en zwaar vervoer. Nu liep ik links van de baan, het verkeer in het oog houdend. Onderweg tientallen standjes die fruit en groenten verkochten. Ik passeerde dan ook wel landbouwgronden, vijgen, tomaten, pepers, druiven, olijven met de vleet. Warm, warm dat was mijn gevecht vandaag, pet op dat witte lijnen had van het zout. Mijn zweet natuurlijk. Her was een lange afstand langs die baan, de zon deed zijn werk, een gesprek aangaan met hem heeft geen zin. Een sappige perzik gekocht en een banaan om krachten op te doen. Iedere keer bij camion of bus stoppen en zo een hele tijd lang. Mijne rugzak van links naar rechts. De bushaltes waren mijn vrienden, zij zorgde voor schaduw en een zitbank. En mijn bus drinken was warm water geworden. Een lange, lange rechte weg omhoog en omlaag. Eindelijk in Zadar, maar het bevalt mij niet, het is een kluwen van wegen en gebouwen die willekeurig, hoog en laag daar maar staan. Nog een 3 km voor het hostel die ik uitgekozen heb. Het verkeer was een warboel. Maar nabij de hostel was er een winkelcentrum, daar kon ik wel een stekker kopen zeker. En misschien ook een nieuw matteke, haha. Er waren aanwijzingen van een Decathlon. Aangekomen puffend van de warmte aan hostel vond ik het niet meteen. Hostel Home Zadar toch gevonden een zeer jonge juffrouw wilde juist doorgaan. Ok schrijf maar in. Proficiat met uw km zei ze op een afstandelijke manier. Kalm blijven Leonardus! Eerlijk gezegd was het wel een zware tocht. De concentratie op zo’n weg valt niet te onderschatten. Eerst een slaapplaats gekozen, mij gewassen en daarna richting Decathlon. Aan het winkelcentrum aangekomen geen stekker en Decathlon. Een beetje vloeken...hebt hier en daar om informatie gevraagd, en een juffrouwtje zei, micro macro daar boven een beetje verder. En ja, daar hadden ze het. Nu een siësta en mijn smartphone opladen. Vandaag 33,7 km (2216,3 km) grts Leo

30-08-2016-01

30-08-2016-17

Video dans

1. Erna Michiels:
    30 augustus 2016
    Ondanks dit blijf je het toch maar doen hé ,chapeau of petje af ,ook al is het met witte strepen van je zweet ,dikke knuf van ons
  2. David:
    30 augustus 2016
    groeten uit België, hier is het ook warm op de moment, de gebouwen staan hier ook maar te staan, het is wat, en het verkeer is ook veel te druk, ge zijt nog altijd goed bezig,