Van Lesbos in Kiparission 8A, Mitilini 811 00, Griekenland naar Ayvalik, Turkije

13 november 2016 - Ayvalik, Turkije

Goed geslapen, zeker na mijn kookkunsten van gisteren. Ja je kunt niet alle dagen gaan eten hé, Verstodde. Braaf op de kamer gebleven, een beetje luierikken en wat googelen. Ontbijten, en alles inpakken. Straks de ferry naar Turkije. Om 12 uur moest ik uitchecken, mijn rugzak kon ik daar nog tijdelijk achterlaten. Door het stadje gegaan, nog altijd veel drukte, en de terrasjes zijn vol. Nog snel iets eten en mijn rugzak afhalen...en richting ferry. Daar moesten we eerst door de grenspost, een lange rij wachtende. De ferry vertrok iets later, na 17uur het begon al donker te worden. Veel was er dus niet te zien. De ferry zat wel redelijk vol. Een man deed teken naar mijn rugzak, en sprak mij aan. Ik deed mijn uitleg, en zei dat ik naar Canakkale ging en daar dan nog drie stapdagen heb. Zijn duim ging omhoog. Hij gaf mij een kaartje hij had een hotel in Izmir ...ik kon daar blijven slapen als ik wilde. Maar ik had al iets geboekt in een hostel. Ik bedankte hem vriendelijk. Aangekomen in Ayvalik Turkije, eerst controle, paspoort en mijn visum laten controleren, weer een lange rij. Ik had het hostel verwittigd dat ik er rond 19 zou zijn, het werd dus later. Op zoek naar het hostel, ik kon terug was de verkeerde richting uitgegaan. Ik vond het niet direct, gevraagd onderweg, ze wezen mij toch de richting. En nog vond ik het niet. Een café binnen een turk hielp mij met de code van wifi, zodat ik het adres van het hostel kon laten zien. Hij zegde daar en dan een 500 meters. We geraakte aan de praat met gebaren en wat Engels, en hij trakteerde mij op een Turkse koffie. Terug op weg naar dat hostel. Na een tijdje ...toch nog even vragen in een restaurant. De man riep er iemand bij…en die zij dat het hostel gesloten is. Hij belde naar het hostel. En ja het was gesloten. Wat nu, dit kan toch niet ik heb geboekt en op mijn smartphone het bewijs van reservatie. Is er aan alternatief, ja zei de man, ik heb zelf ook een gasthuis, en voor 14 €. Heb je een kamer. ...ok we hebben een deal. Het is de moment om hier iets te eten, het was ondertussen toch al 20:30 uur. Turkse kost, ik mocht kiezen, maar heb dit nog nooit gegeten. Een paar dingen aangewezen, er lagen hersens bij...maar dat moest ik niet hebben. Het smaakte wel maar sommige dingen moet men wel gewoon zijn denk ik. Betaald in €, ja ik moet nog euro's omwisselen voor Turks geld. Ik kon echter wel in € betalen. Ik met de man van het gasthuis mee, het was een degelijke propere kamer en ook boven een gemeenschappelijke keuken en terras. Voilà mij geïnstalleerd, en douchen. Ik dacht nog even, dat ik misschien beter had meegegaan naar Izmir. Maar ja, nu is het ook opgelost. Stilaan bedtijd zzzzzz! Vandaag 3,6km (3805,1 km) Grtjs Leo

13-11-2016-01

13-11-2016-07

13-11-2016-08

1. Louis en Linda:
    14 november 2016
    Wij hebben zonet ons steentje bijgedragen voor de kindjes
    Nog veel moed voor de laatste kilometers !!!
    Torenhoog respect !! Prachtig !!!
    Louis en Linda.
  2. Erna Michiels:
    15 november 2016
    Woooooow super zeg en Leo ,ze hebben graag Euro's hihihi.
    Maar de koers zal wel heel goed zijn nu .