Van Kavadarci, Macedonië naar Negotino, Macedonië

27 oktober 2016 - Negotino, Macedonië

Nog even rondgewandeld in het stadje Kavadarci, wat winkelen en alles eens bezien. De tent drogen, en een klein wasje. Iets gaan eten natuurlijk, een Macedonisch stoofpotje, met verschillende soorten vlees. En gebakken champignons met een plaatselijk wijntje. Naar het hotel wat zappen op tv en googelen. Tent was droog en ingepakt. Slapen dan, ik was vlug in dromenland. Dikwijls droomde ik van kaarten, gps, maar nog niet van honden, en dan schiet ik wakker, en lig nog in mijn bed...verstodde! De morgend kwam eraan, en vandaag heb ik tijd, ik moest maar een 11 km doen, een halve rustdag dus. Mij nog eens omgedraaid in het zachte warme bed. Daarna ontbijt, en terug naar de kamer ...rusten. Om tien uur maakte ik mij klaar om te vertrekken. De man aan de balie vroeg of ik nog water moest hebben, maar ik had alles wat ik nodig had. Hij begroete mij en ik vertrok. Een kort ritje, dacht ik bij mezelf, maar toch opletten voor het razend voorbijrijdend verkeer. Ook hier heel wat zwerfvuil en gedumpt vuil in de bermen. De eerste kilometers door kleine zaken zoals garages en fruitgaarden enz. Er zijn hier ook wijnhuizen, dat kan ook niet anders met al die wijngaarden. Het weer is wel bewolkt, even een lichte regen. Eindelijk kon ik even van de baan via een verharde weg, een bobbelweg, langs allerlei landbouwproducten. Ja de km slinkte en ik was al snel ter bestemming. In villa Radica, een eenvoudige slaapplaats. Ik was er iets na twaalf, en de deur was dicht. Ik belde naar het nr dat uithing. En een man zegde dat ik normaal pas om 14 uur kon inchecken. Ja dat zal wel, ik stelde voor dat ik er om ,13uur mij kon inchecken. Hij was akkoord, ik ging dan maar een terrasje doen. Om 13 uur stond ik aan de deur…maar niemand te zien. Na een dikke 20 minuten teruggebeld, jaja ik ben erbinnen, vijf minuten. Nog eens 20 minuten, en daar was hij…nee het is een vrouw. Zij sprak mij aan met een mannenstem, jawatte ik dacht dat het een man was. Ze legde nog eens uit dat ik pas om 14 uur erop kon. Ze keek naar mijn gezicht ...en deed dan toch maar open. 2 uur verloren tijd. Het inchecken bleef ook al duren amai amai. Eindelijk was alles ok, en ik kon aan mijn ritueel beginnen. Uitpakken, douchen, en een halve dag rust. Vandaag 11,3km (3510 km) Grtjs Leo

27-10-2016-01

27-10-2016-10

27-10-2016-11

1. Hansen Marc:
    28 oktober 2016
    Blijkbaar probeert men daar de arbeidstijd ook te respecteren :) Verder ben ik dagelijks uw vorderingen nauwlettend aan 't volgen. Goe bezig Leo.
  2. Lydia Thys:
    29 oktober 2016
    Allee je hebt al 7/8 ste erop zitten nu nog 1/8ste en je bent er,groetjes en hou de moed er in!!!