Van Hotel Yannis, Krinides, Griekenland naar Kavala, Griekenland

8 november 2016 - Kavála, Griekenland

Het hotel Yannis was pico bello, ik voelde mij daar heel goed. De eigenaar was een vriendelijke man, hij heet Ilias Koumoulidis. Rond 18 uur stond hij klaar om eten te maken. Kip en gefrituurde patatjes en een griekse salade. ...en ja een glaasje griekse wijn. Het was lekker, en heb achteraf nog 2 ouzo’s gedronken, het is wel de eerste keer sinds ik in Griekenland ben dat ik het drink. Het was lekker, verstodde. Ik besloot om vroeg te gaan slapen. Herhaalde keren wakker geworden, misschien wat stress haha. Denkend aan morgen voor de laatste stapdag in Griekenland…en zo viel ik terug in slaap…hoop dat de honden mij weer niet lastigvallen in mijn dromen…zzzzz. Goed geluimd opgestaan, en gaan ontbijten. Ilias had weer zijn best gedaan en een goed ontbijt klaargemaakt. Nog wat praten, en hij zei dat er een journalist geïnteresseerd is in mijn tocht. Hij zal mijn gegevens doorsturen...we zien wel, verstodde. Nog een foto van ons beide en ik ging weer op weg. De route beloofde niet veel goeds, bijna allemaal langs een drukke baan, volgens mijn gps. Maar onderweg paste ik de route aan, langs kleine veldwegen, die niet eens gekend zijn door mijn gps. Ik vroeg aan de plaatselijke bevolking waar ze heen leiden en ik volgde ook mijn neus. Het viel allemaal hard mee, niet veel baan gezien, wel een berekende gevaarlijke passage ondernomen, heel steil naar beneden...ik was precies een berggeit...maar het was bingo, het pad ging richting Kavala. Uiteindelijk heb ik maar een 500 meter op de drukke baan gegaan, lekker de alternatieve wegen versierd haha. Mijn gedachten gaan terug naar heel mijn tocht, de vele km dat ik gedaan heb. En het is veel, al een goede 5 en een half maand ben ik onderweg. Ik ben blij dat ik de moeite heb genomen om deze verhalen de schrijven, zoals Annette, van de notelaar zei, als je verhalen nog moet schrijven als je aankomt, ja wadde. Nu staan mijn herinneringen op papier en kan ik erop terugvallen van wat er allemaal gebeurd is onderweg. Het bleef mij nog een tijdje nazinderen! Ik moet een 4-tal km. Ook het weer valt mee en de zon begeleid mij nog, straks zou het regenen. De laatste dagen heb ik wel ook geluk gehad met het weer. Nog twee km en ik ben er, het getoeter van een schip...alsof ze mij welkom heten. Het is een stad, en een beetje omgeven door bergen, ook de oude stad ligt op een hoogte, met oude versterkte muren. Weldra was ik er, een privékapel met badkamer en keuken. Ontvangen door de moeder van de eigenaar, ze had wat zoete koekjes en een glas water klaar voor mij. Wel een prettig ontvangst in Kavala. Vandaag 19,1 km en nog 1,5 km voor aankoop ticket ferry. (3798 km) Grtjs leo

08-11-2016-01

2. Dirk Thyssen:
    bewonderenswaardig Leo, je schrijft zelf geschiedenis ! Groeten Dirk Thyssen
  3. Dirk & Lucy Janssens:
    10 november 2016
    Hi Leo, we zullen het dagelijkse reisverhaal missen als je bent aangekomen. Het was ook gezellig en boeiend om te lezen.
    Je bent er bijna.
  4. Marina:
    10 november 2016
    Zalig die reisverhalen, we gaan die binnenkort missen, tenzij gij in België ook verhalen gaat schrijven. Bij het zien van die foto"s in Griekenland, krijg ik toch heimwee ze!!!