Herstel dag in Rodopoli, Griekenland 02-11-2016

2 november 2016 - Rodopoli, Griekenland

Ik ben heel goed ontvangen door de eigenaar van het hotel Konstantina. Een mooie kamer en een goed bed. De keuken was wel toe, maar ik kon wel een pizza bestellen. Ok, dan eten we nog eens pizza, verstodde! Nog een koffie aan de bar en mijn bed in. Ik was de enige klant in het hotel. Ik had nog even gepraat met de hoteleigenaar. En volgens hem is Griekenland ook door de nieuwe regels benadeeld door Europa. Natuurlijk zijn er hier politieke misbruiken en corruptie geweest. Maar de nieuwe premier, wordt volgens hem, hard onder druk gezet door Europa. De middenklasse is hier aan het verdwijnen, het is rijk of arm in de toekomst. De boeren hier in de omgeving kregen na hard werken een pensioen van 800 euro per maand…en nu krijgen ze nog 420 euro, door de nieuwe regels van Europa. Ik voel dit dan ook aan mijn zaak, zei hij. Ondertussen was ik wel aan het woelen in mijn bed, mijn linkervoet klopte. Zalf opsmeren en hopen dat het morgen beter is. Is ook ergens mijn eigen fout , te veel km gisteren met te weinig rust. Aan die voet ben ik al geopereerd van een hallux fallux. Ja en na meer als 3600km begint het wat door te zakken...haha. S' morgens was ik er vroeg uit, en bij de eerste stappen naar de badkamer...wist ik het al. Het is beter, maar nog niet voldoende. Ik neem het zekere voor het onzekere en neem een extra rustdag. Dat was geen probleem voor de hoteleigenaar en verzorgde mij met een stevig ontbijt. Toevallig komt er hier op de woensdag een dokter visite houden voor omwonenden. Hij bekeek mijn voet, en zag het litteken van de operatie, en schreef een inlegzooltje voor om de druk te verminderen bij het stappen. Het was een gratis advies. Ik bedankte hem, en ga straks met het voorschrift naar de apotheek. Rond 17uur komt er een taxi voor mij. Om eten te kopen, en apotheek en iets gaan eten. Het is 2 km van het hotel, maar ik wil mijn voet vandaag zo weinig mogelijk belasten. Ondertussen, maak ik er een administratie dag van. Ik heb nog 6 stapdagen in Griekenland, als laatste Kavala. Ik blijf er een nacht, en de volgende dag een nachtferry naar Lesbos. Daar blijf ik 2 nachten, dan ferry naar Turkije. In Turkije reis ik door naar Canakkale. Dan nog twee voetetappes naar Gallipoli, zoals gepland. Dat is ongeveer mijn verdere planning. Tijd voor een siësta en zalf voor de linkervoet. Grtjs Leo

02-11-2016-01

02-11-2016-02

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Franky:
    2 november 2016
    Verzorg je goed Leo, de km s die je hebt afgestapt, zijn niet te onderschatten ! Neem je rust en zorg dat je voet eerst goed genezen is amigo ! Good Luck amigo !
  2. Jaap Mulder:
    3 november 2016
    Er is onder tussen een eeuwigheid voorbij gegaan sinds we met z’n drieën net onder Verdun een paar flessen wijn soldaat maakten, maar ik volg elke morgen, met mijn eerste espressootje, jou verslag. Dus ver voor de Krant. Nu zit je gewond in de Finale; de laatste loodjes, je kent het.
    Veel sterkte ‘jonge’ we volgen je van hier, Breda…..
    Hartelijke groet, Jaap & Yvon
  3. Theo:
    3 november 2016
    Veel beterschap Leo , en nog veel wandelplezier.
  4. Christina:
    4 november 2016
    Heb je verhalen een weekje moeten missen, en wat lees ik hier, hopelijk is jou voet ondertussen in orde.
  5. Erna Michiels:
    15 november 2016
    Ben aan het bijlezen geweest en oeps dat zag er niet grappig uit hé .