Extra dag in Kavala, Griekenland, 09-11-2016

9 november 2016 - Kavála, Griekenland

Na de goeden ontvangst, ging de dame door, ik was een beetje verwonderd...want ik dacht dat ze daar woonde. Ook haar zoon Minas woonde daar niet. Ik had dus een keuken, een badkamer en een slaapkamer. Wat een weelde, en dat voor een zeer schappelijke prijs. Het was maar voor een nacht, dat dacht ik toch. Ik legde mij languit op het bed om even te rusten en ook wel genieten van de laatste stapdag in Griekenland. Morgenavond neem ik de ferry naar Lesbos. Van daaruit moet ik drie dagen wachten voor een ferry naar Ayvalik in Turkije. Normaal zou ik naar lemnos gaan en van daaruit ook met de ferry naar Canakkale. En dan daar nog twee stapdagen en ik ben In Gallipoli het einde van mijn tocht. Maar in dit seizoen zijn er geen ferry’s in de richting van Cankkale vanuit lemnos, dus moet ik een omweg doen. Eerst met de ferry naar Ayvalik en vandaar met de bus naar Canakkale, dat is ongeveer mijn planning, verstodde! Iets gaan eten en toch nog tamelijk vroeg in mijn bed. S, morgens eerst naar de winkel die was er recht over en dan gaan ontbijten. Op verkenning de stad in, mijn rugzak kon blijven staan, verstodde. Kavala een stad aan zee, heeft ook een rol gespeeld in de eerste wereldoorlog, bezet door de Bulgaren en daarna door de Turken of liever gezegd het Ottomaanse rijk. Een paar monumenten zijn hier dan ook te vinden. Een kleine vissershaven en ook jachthaven, met veel beweging van de mensen. Hogerop gelegen een kasteel dat uitziet op Kavala. Ik ging er naartoe, het was steil omhoog maar dat kon mij niet deren, zonder rugzak dan toch. Het oude gedeelte van de stad, is volop nog in herstel. De stad was toen volledig omwald, met het kasteel centraal. Terug naar beneden, en ik kreeg telefoon van de ferrymaatschappij. De vaart is voorlopig in beraad wegens het slechte weer in Lesbos, waar er harde rukwinden waren. Amai, wordt afwachten, om 18 uur nemen ze een beslissing. Ja als dat zo is zal ik Minas moeten verwittigen dat ik nog wat langer blijf, we zien wel. Ik kreeg een telefoon dat het vertrek tot morgenvroeg 9 uur is uitgesteld. Voor Minas was het geen een probleem dat ik langer bleef. Voilà nu nog bellen naar Lesbos dat ik een dag later kom, ik had daar ook iets geboekt. Alle stress weg en iets klein gaan eten. Wel op tijd gaan slapen, de ferry mag ik morgenvroeg niet missen. Grtjs leo

09-11-2016-01

09-11-2016-02