Van City hostel, Trogir, Kroatië naar Camping Split te Stobrec , Kroatië

6 september 2016 - Stobrec, Kroatië

Het bleef gieten tot een uur of 5 in de namiddag. Daarna was het over. Vanwaar het zo plots kwam weet ik ook niet maar op korte tijd zaten de straatjes weer vol met toeristen. Wat rondgelopen, de siësta heeft mij goed gedaan. Op zoek naar een nieuwe schort. Mijn schort is niet meer te herstellen, het lost altijd en op dezelfde plaats, verstodde! Ik ga de moeite niet meer doen. Ik zal ze nog dragen tot het niet toonbaar meer is...haha...gedaan met naaien. Natuurlijk niets gevonden, morgen misschien. Het hostel City, had ook een Dalmatisch eethuisje. Daar iets besteld, een inktvis op zijn Dalmatisch klaargemaakt, dat heeft gesmaakt. Ik beloof aan mezelf om morgen zelf eten klaar te maken. Het kan niet alle dagen feest zijn, verstodde. Gaan slapen en ik was alleen op een kamer voor 6 personen. Al een beetje ingepakt, en ogen toe. Was op tijd wakker, de rest inpakken en vertrekken richting Split, een grootstad, ik was niet van plan om daar te overnachten. Voorbij Split was er een camping. Moest er wel een 30 km voor stappen. Bij het vertrek, eerst nog geld afhalen. En weer weg, en weer terug ik was mijn stok vergeten aan de bank. Heb die nodig voor tegen kwaaie honden, is al goed van pas gekomen. De stad is al vroeg wakker, ook op de baan was het druk. De kaart gisteren extra bekeken. En er zou een klein weggetje zijn vlak naast het vliegveld. Eerst die drukke baan verteren. En rechts afslaan van de baan weg…en daar een klein weggetje km lang. De gps gaf dat niet aan, maar ik ging door. Plots een hels lawaai, een vliegtuig dat lande...zo dichtbij, dat heb ik nog nooit gezien. Regelmatig werd ik afgeleid door een opstijgend of landend vliegtuig en links landbouw, wijnranken, olijf en vijgenbomen...beter als de drukke baan. Op het einde van dit weggetje, kon ik niet anders, weer op die baan. Er liep een man voor mij, die deed teken om over te steken, ik wees naar de andere richting. Hij schudde met zijn hoofd, en nam me bij de arm om over te steken. Misschien kent hij een betere weg, dacht ik. Ik volgde dan maar, we kropen over afscheidingen. Aan de overkant wees hij richting bergen, en weg was hij…haha die heeft mij goed liggen. Even terug oriënteren, met een beetje oversteken en kruipen, terug de goede richting. Een paar honderd meter verder een zijweg in. Oef weg van die baan, een rustige weg aan de voet van de heuvels. Regelmatig zie ik nog altijd, mensen die plastieken flessen uit de vuilbakken halen, voor ja een beetje geld. Er zijn er zelfs met de auto hun koffer vol met zakken plastiek. Als ze in België ook statiegeld zouden geven…zijn er zeker veel mensen die ook in de vuilbakken er op zoek zullen gaan. De weg is ten einde terug op de baan, met rechts de camping Split.

Camping Split te Stobrec, aangekomen aan de balie, een meisje sprak mij aan. Zegt het eens…ja voor een nacht, ik en mijn tent. Voor een nacht een tent, en auto…nee ik ben te voet. Ze keek niet eens op, liet haar het boekje lezen. Ze las het keek op en ging door met haar inschrijving. Hier is een nr., ben ik precies wel, dacht ik. Hier is inschrijvingsbewijs, en ga nu mee met de meneer voor uw plaats. Morgen ben ik vroeg weg ik wil nu betalen. Nee uw paspoort blijft hier, en straks kunt u betalen. Ik wil nu betalen...dat gaat niet. Amai amai ik ben hier inderdaad maar een nr. Vandaag. 30,1 km (2394 km) Grtjs leo

06-09-2016-01

06-09-2016-17

06-09-2016-09

1. Willy:
    6 september 2016
    Vandaag een nr, maar voor ons een held op bottinekes.
    Groeten en goede moed en veel leuke en warme mensen toegewenst op jouw pad !
  2. John:
    6 september 2016
    goe bezig maetje nog efkes kunt nie altijd sjans hebbe he verstodde
  3. Lydia Thys:
    6 september 2016
    Weer zo'n mooie foto's ,nog 1606 kilometer en ge zijt er verstodde.
  4. Franky:
    7 september 2016
    Steeds maar verder maar dichter bij uw doel Leo ! Hier is het nog zomers weertje tot 16/09 en dan vertrekken we naar Calpe, komt goe uit! Nu vrijdag tijdrit Javea-Calpe( hopelijk zijn de bosbranden er geblust !) en Zaterdag nog fantastische rit Benidorm- Aitana :prachtig !
    Dat word genieten achter TVtje .
    Neem op tijd uw rust Leo, want je bent aan een exploot bezig , grenzeloos respect man !!! Goodluck my friend !