Authuille, Frankrijk naar Cappy Frankrijk

31 mei 2016 - Authuille, Frankrijk

Route zie deze LINK

20,km gestapt naar Cappy

Vandaag laatste dag van de maand.

Het was een natte bedoening gisteren en vannacht.

Vele spullen zijn nog nat, om 7 u opstaan om alles terwijl het licht regent, in het sanitair gebouw zoveel mogelijk te drogen. Mijn tent is kletsnat en ligt in een aanpalend gebouw, waar ook grote vuilbakken staan. …en ik hoorde een geluid van een camion en stemmen;Ik ging kijken.

Halt riep ik, bijna waren mijn piketten en tentzijl weggegooid door de vuilnismannen.

Ze lachten ermee en deden teken om mijn tent ook weg te gooien..."de grapjassen".

Ze wenste mij en bon route. Alles ingepakt vertrok ik, vandaag rond de 20 km richting Albert.

Vandaag ook resten van de grote oorlog gezien, toch wel opvallend bewaarde stukken van niemandsland tussen de fronten. Duidelijk kraters en stukken loopgraven.

Ge kunt niet geloven hoeveel slachtoffers hier zijn gevallen. Ook opmerkelijk is enorm grote krater   dat moet een enorme explosie geweest zijn met ook menselijk leed. Het weer is wat milder, het regent nog wel, maar af en toe droog.

Toch nog even zoeken naar de camping, de bevolking wijst mij de juiste weg, stap maar in zij een boer, ik zegde, non non a pied. Natte tent opgesteld, verfrissen eten en slapen, morgen ,30 km

Restanten. van niemandsland tussen twee legers

Restanten. Van niemandsland tussen twee legers

Somme

31-05-2016-03

31-05-2016-04

1. Chris en Fernand:
    31 mei 2016
    Ocharme zo nat, ik heb al met je te doen, droge kleren brengen?
  2. John:
    1 juni 2016
    hey leo de rest van de week geen regen niet meer volgens weerbericht .dat gaat plezanter zijn tot volgende keer
  3. Franky:
    1 juni 2016
    ik wens je een deugdoend zonnetje ! ;-)
  4. Smet eddy:
    1 juni 2016
    Tof da we uw reis dag per dag kunnen volgen. (LEO GE ZIJT NEN BEER)
  5. Jean en Yvonne uit Mesen:
    1 juni 2016
    Gelukkig was de tent niet naar het stort. We wensen u droger weer , meer zon en veel moed om verder te gaan. Hier in Mesen overvloedig regen gehad (90 liter in 8 uur tijd. )
    Groetjes Jean en Yvonne uit Mesen
  6. Jules: