Van Arras,Frankrijk naar Authuille. Frankrijk.

30 mei 2016 - Authuille, Frankrijk

Route zie deze link

Mijn broek is gekrompen door de vele regen !

Maandag 30/05, na het ontbijt, vertrek richting Albert. Wederom vele oorlogsmemories.

Het weer speelde mij parten, alsof het een test was, eerst druilregen gevolgd dor harde regen.

Mijn poncho dan maar aan. Bij windvlagen kreeg ik de poncho niet onder controle, een gevecht met de poncho…hier moet ik wel iets op vinden.

Het liet wel regen tegen, maar ja water kruipt overal, een regenhoes over.

Rugzak beschermde wel. Het was een lange tocht 39.4 op de teller dat ik aankwam op camping Bellevue. Daar mijn tekst laten lezen over mijn tocht...en ja ik mocht gratis kamperen.

Tent dan opgezet in de regen en dan een stukje eten en warm in mijn slaapzak.

Ook mijn regenjas is niet waterdicht. Maar ik blijf toch nog droog, hopend op beter weer. Slaap wel

Onderweg, mooie natuur!

onderwegn mooie natuur

M

Beaumont Hamet

Onderweg naar Albert

Thiepval Memorial to the Missing

Tussen Thiepval en het riviertje de Ancre, ligt het gedenkteken voor de 36e Ulster Division.

La grande guerre 1914-18 ALBERT en Ruines

de rivier de Ancre

Ik volg de loop van de rivier de Ancre een stukje noordwaarts, en kom dan aan bij Authuille. Rechts het dorpje kom ik bij Lonsdale Cemetery, een vrij kleine begraafplaats waar veel Britse soldaten liggen die op 1 juli 1916, de eerste dag van de Slag aan de Somme, om het leven kwamen.