Van 38080 Carisolo TN, Italië naar Albergo Genzianella 38075 Fiavè-Trentino-Italia

11 juli 2016 - Fiavè, Italië

Gisteren nog voetbal gezien, samen met een aantal Vlamingen, die ook op de camping waren. Van een dame mocht ik mijn smartphone opladen. Nogmaals een pizza besteld ...en bediend door een vriendelijk meisje. Zij had de reislogger gelezen in het Italiaans via de translater...en dat werkt wel heel goed. Zij zegde dat ik voorzichtig moest zijn met al die sneeuw daarboven in de bergen. Twee Vlamingen kwamen vanuit de bergen om nieuwe schoenen te kopen...er was een hiel afgeknakt. Ja en wat met mijn schoenen, ja hoe lang nog! We zien wel haha. Heb de verlengingen van voetbal niet gezien. Ik kon maar om 8 uur vertrekken, de eigenares, had mijn paspoort nog. Gisteren vond ik ze vrij stuurs en afstandelijk. Maar vandaag gaf ze mij wel een reductie…ja je ziet maar, vooroordelen zijn nooit goed. Zij wenste mij nog een goede reis. Vetrekken dus...ik had drie bestemmingen richting Gardameer. Waar ik de Sentiero della Pace terug zou ontmoeten. Roncone, en een camping te Lago Terme. Normaal koos ik voor Roncone...maar het liep anders. Ik koos voor de richting naar het Gardameer. Het was mooi weer en ik volgde al vanaf de start de vallei...met een begeleidende rivier naast mij, en kwam langs een aaneenschakeling van dorpjes en gehuchten. Ik stopte aan een plaatselijk winkeltje...voor brood en ander voedsel. Ik keek rond er was wel niet veel maar ja, Ik nam een banaan en vroeg panini. Er kwamen nog klanten binnen die hij eerst bediende, plaatselijke bevolking zeker. Daar stond ik met die banaan in mijn handen, dat moet een mooi gezicht geweest zijn en zeker een foto waart! De Italiaanse gesprekken onderling gingen voort…ja zeg, en ik leg de banaan op de toog en vertrok. 200 meter verder was er een supermarkt...ja had ik dat geweten.

Voor Roncono sla ik linksaf, 360, meter omhoog, het was al 12 uur ik stopte aan een bar om iets te eten en te drinken, en moest mijn gsm opladen. Mijn drinkbus terug laten vullen...het was warm 33 graden. Zweten onvermijdelijk.Terug op stap...het leek wel eindeloos, regelmatig stoppen om de drinken. En ik hoorde donder, ook dat nog. Mijn gps zei nog 11km.

Ik stopte aan een picknickplaats om even uit te blazen. Ik trok mijn T-shirt uit, en ik wringde er veel zweet uit...misschien mijn drinkbus ermee vullen. Ik wilde terug starten, en het begon te regenen. Op het bos in en een plaatsje proper gemaakt van mastentoppen om eventueel snel mijn tent op te zetten. Maar het onweer had een ander dal uitgekozen. Want de regen maakte plaats voor de zon. Amai verder naar boven...het bleef duren, mijn smartphone zegde me een albergio in de buurt, daar wilde ik stoppen. Maar de bar was er nog, maar slapen niet meer.

Op dan maar zwetend verder. De volgende overnachtingsplaats was een Bagri hotel. Ook daar geen plaats, ondertussen opnieuw regen, ”om te verfrissen zeker”. En terug de zon met volle glorie!

Ja nog 2 km en een hopelijk een nieuwe kans op een slaapgelegenheid. Toch nog even gestopt onderweg, om mijn T-shirt uit te wringen. En daar kwam ik aan een hotelletje Albergo Genzianella genaamd te Fiavè, en ja er was plaats...oef eindelijk na 37km, kan ik douchen eten en heb ik een slaapplaats. Morgen als ik aankom in Riva de Garde, neem ik een rustdag. Vandaag 37 km (1106,7) Grtjs Leo

11-07-2016-01

11-07-2016-12

11-07-2016-13

1. Viviane Daems:
    12 juli 2016
    Geniet van uwe rustdag, dik verdiend
  2. Rik:
    12 juli 2016
    Rustdag was dat 11 juli Vlaamse feestdag?
  3. Monique Verbeeck:
    12 juli 2016
    Jij op heenweg Riva del Garda, ik gisteren op terugweg van Lazise del Garda, maar dan wel met de wagen (ha ha) en het kan daar warm zijn weet ik. Ik kan mij na zulke tocht best voorstellen dat een rustdag welkom is ! Nog veel succes Leo ! Groeten
  4. Lydia Thys:
    12 juli 2016
    Ik vind jou echt wel ne krak,het heeft wel wat geduurd dat ik nog kon antwoorden want wij zijn een goeie week naar Nieuwpoort geweest,geen druppel regen gehad,het was echt geweldig. Maar nu ik jou verhalen lees vind ik dat prachtig!Ik blijf je zeker volgen!
  5. Nance:
    23 juli 2016
    En waar is die foto met die banaan? Nee, ik heb geen foto nodig. Ik kan het me zo al voorstellen. :-)